Activitati curenteNoutăți

Proiectul ”De la Vulnerabilitate la Incluziune” - focus pe dezvoltarea abilităților de viață a copiilor din centrele de plasament

În prima fază a proiectul ”Incluziune socio – școlară a copiilor din situații vulnerabilă în sistemul școlar” (anii 2016 – 2019), focusul era orientat spre îmbunătățirea calității educației pentru copii în situație vulnerabilă din cele 6 centre de plasament temporar incluse în proiect, prin:
• dezvoltarea cunoștințelor și capacităților personalului didactic din 8 instituții de învățământ;
• consolidarea relațiilor copiilor cu colegii lor;
• stabilirea și întărirea cooperării dintre centrele de plasament și instituții de învățământ în scopul oferii unui suport continuu copiilor în situații vulnerabile.

Ideea proiectului a fost dezvoltată urmare a analizei situației de fapt a centrele de plasament, instituțiilor de învățământ partenere și copiilor în situație vulnerabilă din centrele de plasament.

În a doua fază (2020 – 2022), proiectul continuă să pună accent pe aceleași aspecte expuse mai sus. Însă, o nouă componentă este legată de întărirea sistemului de monitorizare și a mecanismului de oferire a suportului copiilor din centrele de plasament în perioada post plasament. Este o provocare atât pentru centrele de plasament, autoritățile locale de nivel II și I, iar scopul final este de a preveni instituționalizarea repetată a copiilor și integrarea acestora în comunitate și societate.

Astfel, una din activitățile de bază ale proiectului în a 2-a fază, constă în organizarea unor sesiuni educaționale pentru a dezvolta abilitățile de viață și carieră a copiilor, oferindu-le șansa de a se integra în comunitate și societate. Activitatea urmează a fi dinamică, implicând copii și oferindu-le, prin intermediul jocului, informațiilor necesare.

În luna martie a anului 2020, copii din Centrul de plasament temporar „Brîndușa” din or. Hîncești au participat la activitatea ” Asigurarea calității vieții” și ”Identitatea și relaționarea armonioasă”. Copii au lucrat în echipe, au analizat informațiilor privind viciile și modul de asigurare a calității vieții, au stabilit elementele propriei identități. Activitatea a presupus jocuri energizante, lucru individual și în echipe.

În luna aprilie, copii din Centrul de plasament temporar „Brîndușa” din or. Hîncești au participat la sesiunea ”Comunicarea – cheia relațiilor pozitive”, obținând cunoștințe privind modul de comunicare, modul de formulare a mesajele, soluționarea conflictelor și avantajele unei comunicări pozitive.

Centrul de plasament temporar ”Brîndușa”

Formatorul, Mesina Olesea, a reușit prin jocuri și lucru în echipă, să implice toți copii din centru, de la mic la mare, să le ofere avantajele unei comunicări eficiente, și să le ofere teren pentru a se expune.

Copii din Centrul de plasament temporar ”Aproape de tine” din orașul Telenești au avut parte de sesiune în domeniul orientării profesionale cu tematica ”Arborele profesiilor”. Astfel, copii au avut posibilitatea de a afla despre noi profesii, ce abilități sunt necesare ce studii și care ar fi avantajele unei profesii.

Formatorul, Cavca Elvira, a reușit, să trezească interesul copiilor, reușind dă le largească cunoștințele în domeniul profesiilor, fapt care va determina alegerea unor opțiuni de către copii după absolvirea școlii.

Activitățile sunt desfășurate în cadrul proiectului ”De la Vulnerabilitate la Incluziunea”, implementat de A.O. ”PRODOCS” cu suportul financiar al Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția.

Localitățile implicate în proiect: Anenii Noi, Hîncești, Telenești, Drochia, Ștefan Vodă, Călărași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *