Activitati curenteNoutăți

Proiectul ”De la Vulnerabilitate la Incluziune”, implementat de Asociația Obștească ”PRODOCS” – o punte între școala on-line și copii din centrele de plasament

Timp de 36 zile, procesul educațional în Republica Moldova se desfășoară la distanță prin intermediul tehnologiilor informațiilor și comunicațiilor. Faptul dat este rezultatul răspândirii la nivel global și local al virusului COVID-19 și declararea stării de urgență pe teritoriul țării până la data de 15 mai 2020.

Suspendarea procesului educațional în instituțiile de învățământ și trecerea treptată la școala on-line, a creat o serie de provocări atât pentru școli, pentru părinți și elevi, cât și pentru angajații centrelor de plasament.

Este o perioadă în care personal am simțit mai multe provocări începând cu predarea la distanță pentru propriul copil, dar și asigurarea cu cele necesare a copiilor din cadrul centrului (mă refer la oferirea fișelor de lucru în conlucrare cu cadrele didactice din școală). În plus, menținerea unui spirit prietenos. Împreună cu echipa planificăm ziua reieșind din circumstanțe – mai puține știri, mai mult prezența în grupul de copii, oferirea suportului emoțional la necesitate pentru copii”, ne comunică coordonatorul local și psihologul Centrului de Asistență Specializată și Plasament Temporar ”Încredere” din or. Ștefan Vodă, Lina Dascal.

Dna Svetlana Balan, coordonator local și manager al Centrului de Reabilitare și Integrare Socială din Anenii Noi ne comunică faptul că Centrul are un plan clar stabilit în perioada respectivă: ”în zilele luni – vineri în prima jumătate a zilei facem temele școlare”, iar în a doua jumătate sunt organizate diverse activități cu copii.

Izolarea și lecțiile la distanță sunt o provocare și pentru copii din centrele de plasament.

Lecțiile online nu sunt suficiente pentru mine de a le înțelege. Profesorii explică foarte bine, chiar ne adresează și întrebări. Nu mai înțeleg atât de bine pe cât înțelegeam la școală. La școală eram în fața profesorului și el vedea dacă eu înțeleg sau nu. Însă online nu sunt acele lecții de care am nevoie”, ne spune eleva din centru de plasament.

În această perioada, când copii sunt izolați în centru de plasament, iar activitatea pedagogilor este mult mai intensă, echipa proiectului ”513005 De la Vulnerabilitate la Incluziune”, implementat de Asociația obștească ”PRODOCS”, cu suportul financiar al Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția, continuă să ofere suportul necesar copiilor din centrele de plasament incluse în proiect prin desfășurarea activităților de suport școlar.
Lecții on line (Hîncești)
Ce presupune activitatea de suport școlar?
Pedagogul de suport școlar din cadrul proiectului acordă suport copiilor în pregătirea temelor pentru acasă, identifică problemelor cu care se confruntă fiecare copil în parte în însușirea disciplinelor școlare și selectează metodele de lucru eficiente pentru a depăși dificultățile de învățare.

Învățarea online a contribuit esențial la unele schimbări, în primul rind,noi, angajații centrului ne implicăm direct în procesul educațional, participăm împreună cu copiii la învățarea de la distanță, pentru a-i ghida în folosirea corectă a calculatorului, de a fi responsabili în efectuarea temelor școlare, deoarece, situația în care ne aflăm, nu presupune vacanță, ne comunică dna Elvira Cavca,pedagog suport școlar în cadrul Centrului de plasament temporar pentru copii din Telenești.

Pregătirea temei pentru acasă la matematică (Telenești)

Pedagogul de suport școlar (Telenești) oferă suport copiilor la pregătirea temelor pentru acasă

Scopul activității de suport școlar pentru copii din centrele de plasament este de a ajuta copii să-și îmbunătățească performanță academică, de a preveni abandonul școlar și de a le oferi copiilor încrederea că dispun de voință și capacități de a însuși materialul didactic și de avea rezultate frumoase.

Implicarea echipei proiectului descarcă activitatea staff-ului centrelor de plasament și oferă copiilor suport suplimentar.

Proiectul ”513005 De la Vulnerabilitate la Incluziune”, implementat de Asociația obștească ”PRODOCS”, cu suportul financiar al Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția, este implementat în 7 centrele de plasament temporar pentru copii din orașele Anenii Noi, Hîncești, Drochia, Telenești, Călărași și Ștefan Vodă

Durata de implementare: 36 de luni ( 2020 – 2022)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *