Activitati curente

HAI SĂ FIM GENERAȚIA CE ACORDĂ ȘANSĂ COPIILOR DE A ÎNVĂȚA, CITI ȘI DE A APLICA POTENȚIALUL LOR

PRODOCS lucrează pentru a se asigura că fiecare copil primește o educație calitativă și învață abilitățile de care vor avea nevoie pentru a prospera în secolul XXI.
Îndepărtăm barierele educației, ajutând copiii în situații vulnerabili să se încadreze în societate și să beneficiezi de acces la educației.
Munca noastră constă în acordarea suportului necesar pentru cadrele didactice și personalul Centrelor de plasament, care la rândul său interacționează cu copii.
Cine este copilul vulnerabil ?
Copilul vulnerabil este fragil emoțional, lipsit de siguranță și protecție, dar și de capacitatea de a se apăra singur. Este copilul dependent de alte persoane pentru subzistenta si protecție. Structura vulnerabilității, existenta în orice copil, se dezvolta mai mult la unii decât la alții, în funcție de mai mulți factori. Cei mai predispuși sunt copiii orfani sau neglijați, față de care părinții sunt distanțați afectiv, cei defavorizați din țările sărace, agresați sau supuși la tot felul de abuzuri emoționale sau fizice.
Necesităţile copiilor:
 Copilul are nevoie de dragoste.
 Copilul are nevoie de satisfacerea necesităţilor de bază.
 Copilul are nevoie de noi experienţe
 Copilul are nevoie de încurajare, stimulare şi apreciere
 Copilul are nevoie să-şi asume responsabilităţi.
 Copilul are nevoie de un nume, de a fi numit
 Copilul are nevoie de o familie puternică, stabilă
 Copilul are nevoie de stabilirea unor limite dar şi de sprijin şi suport pentru a învăţa să le respecte.
 Copilul are nevoie de acceptare.
Copilul trebuie ajutat să:
 formeze şi să dezvolte abilităţile de comunicare şi relaţionare cu alţi copii şi cu adulţii;
 formeze abilităţi de adaptare pentru a face faţă cât mai bine la schimbările legate de vârstă şi la problemele cu care se confruntă;
 formeze şi să consolideze o imagine de sine realistă şi a stimei de sine pozitive;
 înţeleagă propriile emoţii şi să înveţe tehnici de autocontrol;
 dezvolte responsabilitatea pentru propriile acţiuni şi decizii;
 formeze o atitudine pozitivă faţă de lume şi faţă de ceilalţi;
 formeze deprinderi de învăţare şi de dezvoltare personală;
 dezvolte abilităţi de explorare a traseelor educaţionale şi profesionale.
Specialiștii implicați în lucrul cu copiii, pot fi eficienţi şi rezultativi numai atunci când vor fi capabili să-şi formeze şi să menţină o atitudine pozitivă faţă de aceștia.
Specialistul implicat în lucrul cu copii trebuie să posede următoarele calităţi:
 personalitate echilibrată;
 simţul umorului; optimism; încredere in sine;
 capacitate de expresie şi comunicare;
 aptitudinii de conducător;
 capacitate de decizie;
 generozitate;
 inţelegere;
 respect;
 capacitate de adaptare la situaţii noi.
Pe langă calităţile menţionate, specialistul trebuie să fie capabil să:
 menţină controlul grupului;
 realizeze o adevărată indrumare individuală,
 individualizeze intervenţiile, corelandu-le cu posibilităţile reale ale fiecărui copil, dar şi cu posibilităţile grupale colective;
 aibă un comportament constant, un mod de comunicare potrivit, imparţialitate, abilitatea de a intui sensibilitatea, nevoile, aspiraţiile copiilor;
 poată conduce grupul evitand apariţia fricţiunilor şi conflictelor interioare;
 organizeze activităţile cat mai plăcut, atractiv şi util (jocul);
 să-i facă pe copii să participle activ la luarea deciziilor privind comportamentele lor.
Relaţia adult/specialist-copil este foarte importantă, el este cel care exercită influenţa directă şi explicită asupra comportamentului acestuia.

Tu cum crezi că pot fi ajutați copiii vulnerabili să depășească lipsurile emoționale și afective cu care au crescut? Cum crezi că ar putea fi combătut fenomenul abandonului copilului, atât de părinții care îl abandonează, cât și de cei care pleacă la munca in străinatate?


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *